Huis aan huis folders blijven populair!

Gepost op: 01-09-2012

Twitter, Facebook, LinkedIn…. Allemaal voorbeelden van digitale communicatiemiddelen die niet meer weg te denken zijn uit het huidige communicatietijdperk. Voeg daar de mobiele communicatiemiddelen als smartphones, mobiele applicaties en tablets aan toe en het plaatje is compleet. Dit zou doen verwachten dat de traditionele media terrein verliezen aan de digitale middelen, maar niets is minder waar. Vooral het medium huis aan huis folders blijft ongekend populair! Opvallend, of juist wel logisch?

In deze blog worden de belangrijkste bevindingen van het Thuis Binnen Bereik onderzoek 2011 op een rijtje gezet. Hieruit blijkt de blijvende populariteit van de huis aan huis folder. Verder worden enkele handige tips en tricks op een rijtje gezet en wordt besproken wat een huis aan huis verspreiding interessant kan maken voor uw bedrijf.

Belangrijkste resultaten Thuis Binnen Bereik Onderzoek 2011

  • In 2011 besteedt men gemiddeld 44 minuten aan het lezen van huis aan huis folders. In 2007 waren dit nog maar 36 minuten per week!
  • 68% van de mensen zou het missen als er geen huis aan huis folders meer bezorgd zouden worden en 71% heeft in 2011 een positieve houding ten opzichte van huis aan huis folders.
  • De gemiddelde waardering voor de huis aan huis folders is in 2011 een 7,4. In 2007 was dit nog maar een 6,9!
  • Via huis aan huis folders verkrijgt men gemakkelijk informatie die via een ander medium minder makkelijk te verkrijgen is. Denk hierbij aan informatie over aanbiedingen, prijsvergelijkingen, overzichtelijke informatie en nieuwe producten/winkels.
  • Gemiddeld spoort 1 op de 4 folders de lezer aan tot actie. Dit kan zijn in de vorm van informatie inwinnen, koopplannen hebben of echt iets kopen.
  • De waardering voor de gemiddelde individuele folder ligt op een 6,6 in 2011. Dit was in 2007 nog een 6,4.
  • Een groot deel (51%) van de consumenten ervaart huis aan huis folders als een uniek medium. Dit vooral vanwege de actuele aanbiedingen.

Tips en tricks voor een huis aan huis verspreiding

Tip 1: Wat wilt u overbrengen?
Bedenk voor wie uw folder bedoeld is en hoe u wilt overkomen. Een folder voor jongeren vraagt om een andere aanpak dan een folder voor senioren. Houd hier ook rekening mee bij uw postcodeselectie voor de huis aan huis verspreiding.

Tip 2: Val op!
Mensen krijgen veel folders in de brievenbus, dus zorg dat uw folder in één oogopslag de aandacht trekt. Maak bijvoorbeeld gebruik van aantrekkelijke acties op de voorzijde en verbind hier een einddatum aan. Zo spoort u de consument aan tot actie. Maak daarnaast gebruik van foto’s en afbeeldingen die tot de verbeelding spreken.

Tip 3: Verspreid regelmatig
Door regelmatig te verspreiden zorgt u ervoor dat de consument vertrouwt raakt met het zien van uw (merk)naam en/of logo. Door frequente herhaling kunt u een sterk merk opbouwen en de consument overhalen tot gebruik.

Tip 4: Inzet andere communicatiemiddelen
Net als met andere communicatiemiddelen schommelt ook het bereik van een folderverspreiding. De ene organisatie haalt veel respons uit verspreidacties en de andere organisatie weer iets minder. Bedenk vooraf goed of u met een verspreiding het gewenste effect kunt bereiken. Vaak is een combinatie van acties aan te raden. Naast huis aan huis verspreiding kunt u denken aan het plaatsen van advertenties, de inzet van social media of meer persoonlijk gerichte communicatie.

Wat kan een huis aan huis verspreiding interessant maken voor uw bedrijf?

Een huis aan huis verspreiding is een interessante manier om een grote groep mensen in één keer te bereiken. Daarnaast kunt u het totale traject uit handen geven, van ontwerp tot en met de daadwerkelijke verspreiding. Zoals bovenstaande informatie al aantoont is de attentiewaarde van de huis aan huis folders nog steeds erg hoog en wordt uw folder dus op prijs gesteld. Wilt u eens een huis aan huis campagne proberen? Neem eens een kijkje op www.uwfolderverspreiding.nl voor een overzicht van alle mogelijkheden!

Blog item

Ellie Gommans

Wilt u uw folder succesvol in de markt zetten? Wij adviseren u graag!

 

Blog item Terug naar blog overzicht