Tips & Tricks

Gepost op: 01-09-2012

Wist u dat het bereik van een folderverspreiding sterk afhankelijk is van een aantal factoren? Hieronder zullen we u een aantal handige tips geven, zodat u meer bereik uit uw reclamecampagne kunt halen.

Tip 1: Wat wilt u overbrengen?
Bedenk van tevoren voor wie de folder is bedoeld en hoe u wilt overkomen, speel hierop in met uw folder. Een folder voor jongeren vraagt immers om een andere aanpak dan een folder bedoeld voor senioren. Houd hier ook rekening mee bij het selecteren van de postcodes waar u wilt laten verspreiden.

Tip 2: Val op!
Zorg dat uw folder in één oogopslag de aandacht trekt. Dit kunt u doen door op de voorzijde een aantal aantrekkelijke acties te plaatsen. Verbind aan deze actie(s) ook een einddatum om zo de consument te stimuleren direct gebruik te maken van de actie. Als u opvalt heeft u meer kans dat uw folder gelezen wordt en dat er actie wordt ondernomen.

Tip 3: Inhoud
De consument krijgt wekelijkse tientallen folders in de brievenbus. Bedenk dus dat u in één oogopslag de aandacht van uw klanten moet kunnen trekken. De folders worden meestal niet van voor tot achter gelezen. Zorg ervoor dat u in de kopjes en de eerste zin duidelijk maakt waar de folder over gaat en wat u duidelijk wilt maken. Laat foto’s en afbeeldingen tot de verbeelding spreken.

Tip 4: Actie ondernemen
Maak op uw folder duidelijk hoe de klant actie kan ondernemen naar aanleiding van het lezen van de folder. Moet de klant telefonisch contact met uw opnemen, naar de website gaan of uw zaak bezoeken?

Tip 5: Regelmatig verspreiden
Door regelmatig te verspreiden zorgt u ervoor dat de consument vertrouwt raakt met het zien van uw (merk)naam en/of logo. Door frequente herhaling kunt u een sterk merk opbouwen en de consument overhalen tot gebruik.

Tip 6: Inzet andere reclame
Het bereik van een folderverspreiding schommelt. De ene organisatie haalt veel respons uit verspreidacties en de andere organisatie haalt er minder respons uit. De respons is uiteraard sterk afhankelijk van uw folder en het product of dienst. Bedenk vooraf dan ook goed of u met een verspreiding het gewenste effect kunt bereiken. Meestal is een combinatie van acties daarom aan te raden. Naast huis aan huis verspreiding kunt u denken aan het plaatsen van advertenties, de inzet van social media of meer persoonlijk gerichte communicatie.

Advies nodig?
Indien u behoefte heeft aan advies bij het bepalen van uw marketingcommunicatie, zijn wij u graag van dienst. Neem contact met ons op via 0495 545474 of via info@reclamedienstverspreidingen.nl
Blog item

Loes Cuijpers

Uw folder succesvol in de markt zetten? Wij adviseren u graag!
Blog item Terug naar blog overzicht