Waarom de consument uw folder wel leest: 5 tips!

Gepost op: 25-11-2011

In een split second beslist de consument of deze uw folder wel of niet openslaat en verder leest! Hoe houdt u de aandacht vast? Wij vertellen het u!

Tip 1: Laat niet alles aan de verbeelding over
Zorg ervoor dat de voorzijde opvalt, maar laat de voorzijde niet teveel aan de verbeelding over. Trek meteen de aandacht en laat zien wie u bent. Strooi met aantallen en laat zien wat u in huis heeft. Bijvoorbeeld de '5 meest gekochte artikelen'.

Tip 2: Maak duidelijk wie de afzender is
Zeker in de Decemberperiode liggen folders in grote getalen op de deurmat. De consument moet uw folder dus snel en zichtbaar kunnen 'scannen' tussen de grote stapel. Zorg daarom dat de afzender duidelijk zichtbaar is. Als de consument eerst moet zoeken naar de afzender, is de aandacht weg. Wees trots op uw merk!

Tip 3: Prijscommunicatie werkt
Strooi met kreten zoals Korting, Gratis, en Uitverkoop. Zorg er wel voor dat de folder overzichtelijk en duidelijk blijft. De consument moet in één oogopslag kunnen zien, wat het product is, wat de korting is, en wie de afzender is.

Tip 4: Trigger de consument
Indien u een folder heeft met meerdere pagina's, maak dan op de voorpagina de consument nieuwsgierig. Verwijs naar aanbiedingen of speciale acties in de folder. Spoor de consument met de voorzijde aan om verder te lezen of tot actie over te gaan!

Tip 5: Stap af van gebaande paden
Verras de consument, doe eens iets anders! Geef uw folder een gehele restyle (indien uw folder vaker hetzelfde is). Maar zorg er wel voor dat de consument uw folder meteen herkend en niet hoeft te zoeken naar de afzender. Verras het publiek!

 

Bron: Bereik, vakblad voor huis-aan-huiscommunicatie